Onderweg via Death Valley naar Las Vegas

9 oktober 2015 - Olancha, California, Verenigde Staten

Vrijdag 9 oktober 2015. Weer: helder, zonnig en het wordt vast weer lekker warm.

Vanmorgen rijden wij voor de laatste keer richting Yosemite en nemen wij hier afscheid van door nog één keer via Tioga Road te rijden richting Death Valley. We hebben een overnachting in Olancha. Dat is "in the Middle of Nowere" net voor " Death Valley". Vandaar rijden we door "Death Valley" heen naar Las Vegas. Geen idee wat we daar kunnen verwachten maar we gaan onderweg ook vast weer mooie plekjes bezoeken en foto's nemen. Maar er bestaat een hele grote kans dat wij daar geen internet of telefoon hebben. Dus...misschien valt er de komende dagen op het Blog niets te beleven. In dat geval wensen zij jullie vast allemaal een mooi en gezellig weekend. Ondertussen vermaken wij ons in die tussentijd zeker met alles wat wij te zien krijgen.

Aha..toch internet. Dan kan ik jullie nog even kort vertellen van onze reis naar Olancha. We hebben de Tioga Road nu helemaal uit gereden. Er waren stukken bij waarbij we heel dicht langs een diepe afgrond reden. Ik heb het eerlijk gezegd niet gezien want ik zat achterin. Maar het was weer een prachtige rit waarbij we ook nu weer er 2x uit gesprongen zijn omdat we weer iets voorbij zagen komen wat echt té mooi was om niet op de gevoelige plaat vast te leggen. Nadat we Yosemite uit reden was het verschil mega. Van smalle kronkelige weggetjes, kwamen we nu op een 2 baans weg, waar geen bocht meer aan te pas kwam, 395 km rechtdoor. Het uitzicht was bizar. Aan de ene kant kale bobbelige bergen wat wel op hele grote heuvels zand leken. Aan de ander kant rotsen met sneeuwtoppen. We zijn  echt in een hele andere omgeving terecht gekomen. En de temperatuur....gaat dicht naar de woestijntemperatuur. Rond 17.30 uur kwamen wij bij ons Motel. We hebben een soort grote caravan. Het terrein zag er een beetje onverzorgd uit, binnen is het redelijk schoon en precies wat we nodig hebben voor 1 overnachting. Alle lof voor Ben, hij heeft al bewezen dat hij oog heeft voor goede betaalbare slaapplaatsen.Top!

Morgen gaan we ook weer vroeg op pad. Dan rijden we door Death Valley naar Las Vegas.

1. Toon:
    12 oktober 2015
    Dit is wel het andere uiterste. Jullie hebben wel een reis met bijzondere wegen en uitzichten. Tot snel