Dat was het dan weer!

28 oktober 2015 - San Francisco International Airport, Verenigde Staten

27 + 28 oktober 2015. Weer: bewolkt, 19 graden en vandaag af en toe wat regen.

Gisteren zijn wij vanuit Monterey vertrokken en na 2 uurtjes rijden hebben wij Yorick afgezet bij zijn Lab op Stanford. Hij vond het nog wel even leuk om bij zijn collega's langs te gaan. Wij zijn doorgereden naar het hotel vlakbij het vliegveld. We hebben de auto uitgeruimd en alles meegenomen naar de kamer om de koffers te reorganiseren. Rond 15.30 uur konden wij online even inchecken. Dat moesten wij samen doen omdat Yorick niet bij onze boeking stond. Zijn ticket hebben wij omgeboekt zodat hij ook gelijk met ons kon terugvliegen. Wij hadden alle gegevens bij elkaar, alles klaargezet zodat wij gelijk aan de gang konden vanaf het moment dat het mogelijk was. Nou dat even, werd ruim 2 uur en met een dalend humeur, een fikse telefoonrekening rijker, is het uiteindelijk gelukt.  Door al dat gedoe, waren er niet veel stoelen meer beschikbaar dus kunnen wij niet met z'n drieën bij elkaar zitten helaas. Maar, het was geregeld. Doordat dit alles zoveel tijd in beslag genomen had en er in het hotel niets te eten te krijgen was, was mijn maag inmiddels verschrompeld. Ik had 's morgens rond 9.00 uur een broodje gegeten en daarna niets meer. Nadat wij klaar waren met inchecken en Yorick inmiddels gearriveerd was, was het rond 17.45 uur  en zijn wij naar een wijk gereden waar restaurantjes waren en hebben wij bij de Italiaan gegeten. Wij kregen eerst sla en daarna had ik een Lasagne besteld. Ik heb niet alles opgegeten want ik heb de ervaring dat als je zo'n honger hebt en dan te veel eet, dat dit later niet lekker valt. Dus ik heb het heel rustig aan gedaan. Langzamerhand begon ik mij ongemakkelijk te voelen en toen iedereen klaar was met eten zijn wij terug gegaan naar het hotel. Eenmaal bij de lift aangekomen, wist ik niet meer hoe ik rechtop moest staan. Ik kreeg zo'n last van  mijn maag. Het werd alsmaar erger. Het hele gedeelte vanaf mijn ribben tot aan (of tot en met) mijn darmen raakte volledig verkrampt. Voor mijn gevoel heb ik nog nooit zo'n pijn gehad. Ik kon alleen nog maar in een hoek van 90 graden staan. Ik heb een tijdje over het bed gehangen en op de toiletbril gezeten. Het deed mij denken aan weeën, alleen die komen op en zakken weer weg, dit bleef constant. En hoewel mijn verstand zei dat ik moest ontspannen, door mijn buik moest ademen, lukte dit gewoon niet. Toen bedacht ik mij dat ik (als kraamverzorgende) de jonge ouders altijd aanraadde om de baby in bad te doen of te gaan douchen als hun pasgeborene 's avonds last had van krampjes omdat dit ontspannend werkte. Dus met kunst en vliegwerk heb ik geprobeerd om het bad vol laten lopen (geen afdichtingsdop en de overloop op 15 cm vanaf de bodem) en ben ik bad gaan liggen. Ik voelde mij net een Karper in een diep bord, maar het werkte. Mijn maag ontspande zich en na een tijdje kon ik mij weer gewoon uitstrekken en kon ik weer rechtop lopen en op bed gaan liggen. Wat een opluchting. Ik had geen puf meer over om het Blog te schrijven dus ben snel in ons Kingsize bed ( Jeh, bed van 180 cm breed) gaan slapen. Dat sliep perfect, ik heb een Helikoptervlucht gemaakt over Amerika en daarna nog een mooie autorit langs diverse mooie plekjes waar ik nog meer foto's gemaakt heb. Ik kon alleen vanmorgen die foto's nergens vinden ;-).

En nu..nu spelen wij voor hangouderen op het vliegveld van San Francisco. Wij hebben eerst de huurauto ingeleverd en uiteindelijk waren wij om 12.10 uur ingecheckt. Als wij geen vertraging hebben, vliegen wij om 15.45 uur weg en landen wij donderdag 29 oktober om 10.30 uur op Schiphol. Nog even wachten op onze koffers. Dan op weg naar Amersfoort waar we onze lieve familie, en vrienden weer kunnen omhelzen.

Dus al die lieve familie, vrienden, kennissen, (ex) collega's die toch elke keer weer de motivatie konden opbrengen om dit Blog te lezen, bedankt voor jullie leuke reacties.

Wij kijken terug op een unieke en mooie reis. Ik ben er achter gekomen dat wij een goed team vormen met z'n drietjes.  In de voorbereiding hield ik mij bezig met de planning  van de bezienswaardigheden en de route. Ben met het uitzoeken van goede, betaalbare slaaplokaties en Yorick was onze vraagbaak (en dat terwijl hij heel druk was met zijn stage). Tijdens de reis zorgde ik ervoor dat wat wij nodig hadden, mee naar de kamer kwam en als wij weer verder gingen, dat de kamer weer leeg was en de koffers gevuld. Yorick heeft heel wat afgesjouwd deze weken. Alles vanuit de auto naar kamer en volgende dag alles weer vanuit de kamer naar de auto gebracht. Verder was hij ook een fantastische navigator, bedacht ter plekke activiteiten en regelde dat wij dat konden gaan doen. Ben zocht elke keer weer naar een goede slaapplaats, reserveerde de hotelkamers. Voor in- en uitchecken was hij ook de man. Hij zorgde ook voor de cash en de betalingen....ook héél belangrijk! Al met al bedankt mannen, dit zorgde ervoor dat de vakantie perfect verlopen is!

Ik hoop dat jullie met ons hebben kunnen meegenieten van deze reis. Als jullie ons de volgende keer weer willen volgen, laat het ons even weten. Wij hebben dan wel sponsoren nodig want zo'n reis kost nogal wat.

Als je het overweegt om ons te sponsoren.....heel erg lief van je, maar niet doen hoor! Spaar lekker verder en ga deze reis zelf maken. Het is echt een aanrader. Dan volgen wij jouw Blog met alle plezier.

Dit was het dan, tot snel.

Liefs aan jullie allen!

1. Guy:
    28 oktober 2015
    Goeie reis en tot morgen.
  2. Artie, Ben en Mireille:
    28 oktober 2015
    Tot morgen. Xxx
  3. Marga:
    29 oktober 2015
    het was heel leuk om jullie te volgen op deze reis. Het was net of ik zelf ook een beetje op vakantie was. Goede terugreis en ik zie jullie gauw xxx
  4. Artie, Ben en Mireille:
    29 oktober 2015
    Fijn om te horen, en binnenkort kun je nog meer verhalen horen want wij zijn zojuist veilig geland. Tot snel
  5. Nico:
    WELKOM thuis.....
  6. Artie, Ben en Mireille:
    30 oktober 2015
    Dank je wel. Hoe mooi en bijzonder deze reis ook was, thuis komen is ook weer fijn.
    Groetjes
  7. Anne-marije:
    4 november 2015
    Wauw! Wat leuk dat ik zo jullie reis mee kon beleven! Supergaaf! Weer iets erbij op het verlanglijstje hoop dat jullie veilig en wel thuis zijn en tot snel!
  8. Artie, Ben en Mireille:
    4 november 2015
    Hoi Anne-Marije. Wij zijn inmiddels thuis en weer helemaal ingeburgerd ;-). Ja, zet deze reis vooral op jullie verlanglijstje, het is een geweldige bijzondere ervaring.
    Groetjes.