Van het ene uiterste naar het andere.

18 oktober 2015 - San Diego County, Verenigde Staten

Zondag 18 oktober 2015. Weer......van het ene uiterste naar het andere.

Vandaag gingen wij op pad voor het tweede gedeelte van de reis richting San Diego. We hadden gisteren een zijroute gepakt om bij Lake Havasu uit te komen en daarom had onze vriend TomTom de route aangepast. Maar zoals de titel van deze dag al laat weten, het was een dag van tegenstellingen. Het begon al toen ik opstond.....hoor ik dat goed? Ik keek uit het raam en de regen kwam met bakken uit de lucht en het was aanmerkelijk frisser. Weer eens iets anders dan zonnig en 32 graden. En dan ons ontbijt, dat werd ons dit keer niet voorgeschoteld. Nee, wij zaten met een broodje, kuipje boter en jam op een muurtje langs de drukke weg zelf ons broodje te smeren en op te eten ☺. We moeten ook niet té veel wennen aan al die luxe! Daarna waren wij klaar om te vertrekken.

We hadden een reis van 505 kilometer voor de boeg. Wij gingen recht naar beneden richting Mexico en bogen dan af naar San Diego. We reden een groot deel van de reis binnendoor. Het eerste gedeelte was erg saai. Aan beide kanten, zover je kijken kon vlak land, in de verte bergen. Het vlakke land bestond uit kiezels. Van het ene naar het andere moment werden kiezels ineens gewassen. Het was één rechte weg, ruim 100 kilometer lang en nauwelijks iemand die je tegen kwam...erg saai. Daarna kwam een stuk met Dimps...uhh wat was dat ook al weer? Een achtbaan zonder loopings. Omhoog, wetend dat de weg weer omlaag gaat, alleen die zie je dat niet. Best eng want er kan een bocht in de weg zitten, er kan iemand stil staan of een beest op de weg staan. En als wij een zwakke maag gehad hadden, dan waren de zakjes niet aan te slepen geweest. Het gevoel is bijna hetzelfde als in een achtbaan . En dan ineens, uit het niets zien we een strook woestijn. Hoge heuvels/bergen zand met de daarbij behorende temperatuur. De temperatuur was van 18 naar 32 graden opgelopen, heel bizar weer. Het laatste stuk was snelweg door bergen met als klap op de vuurpijl....een zesbaans weg met auto's die links en recht voorbij schieten om in- en uit te voegen. Gelukkig had ik een goede bijrijder die mij precies vertelde wanneer ik van baan moest wisselen om bij de juiste afslag te komen. Zowel de temperatuur (die ging van 18 naar 32 en weer naar 20 graden) als de reis was afwisselend. Ik verbaas mij er telkens weer over de verscheidenheid van de natuur en bergen hier.

Om 16.15 uur kwamen wij bij ons hotel aan. Echt een topper. Dat was wel de grootste tegenstelling van vandaag. Van het hotel waar wij vanmorgen uit vertrokken (oubollig en met vele gebreken) naar het luxe hotel waar we aankwamen, een groter contrast was niet te bedenken. Het hotel ligt aan de jachthaven. Aan de voorkant ligt de pier waar vanaf de Skyline van San Diego te bewonderen is. En onze hotelkamer, dat lijkt wel een appartement. Ik heb foto's gemaakt, ik zou deze zo op Funda kunnen zetten en vermelden het appartement te koop staat, zo mooi ziet het er uit. We hebben gelijk besloten om hier 3 nachten te blijven zodat wij morgen naar de Zoo van San Diego kunnen gaan en de dag erna San Diego nog kunnen verkennen.